Klachtentraject

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

  1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen.
  2. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
  3. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld. Ook kunt u uw klacht indienen via de mail: info@praktijkdekolk.nl onder vermelding van uw NAW gegevens en uw klacht. Wij zullen nadien contact met u opnemen.
  4. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website www.khtwente.nl.

 

 

 

 

 

 

Contact »

Huisartsenpraktijk de Kolk
Bornerbroeksestraat 38
7607 KH Almelo
Tel.:0546 - 673995
Fax: 0546 - 828527

Spoedgevallen

Heeft u een levensbedreigende situatie bel dan eerst 112.

Heeft u zeer dringend een arts nodig:

Bel het praktijknummer:
0546 - 673995 en toets 1.

Buiten kantooruren de Centrale Huisartsen Post: 088-5880588